printlogo

افراد بسیاری تصورشان از خرید خودروی دست دوم فقط پرداخت هزینه کم‌تر نسبت به خودروهای صفر است؛ اما سوال مهم اینجاست: آیا می‌دانید چه مدل خودرویی بخرید تا علاوه‌بر پرداخت هزینه کم، صاحب ماشینی شوید که همچنان کیفیت خود را حفظ کرده است؟
کد خبر : 24220
تاریخ انتشار : 26 فروردین 1403 - 19:20

افراد بسیاری تصورشان از خرید خودروی دست دوم فقط پرداخت هزینه کم‌تر نسبت به خودروهای صفر است؛ اما سوال مهم اینجاست: آیا می‌دانید چه مدل خودرویی بخرید تا علاوه‌بر پرداخت هزینه کم، صاحب ماشینی شوید که همچنان کیفیت خود را حفظ کرده است؟ در این مطلب، بهترین ماشین دست دوم برای خرید را معرفی خواهیم کرد و همچنین به نکاتی مهم هنگام خرید چنین خودروهایی اشاره می‌کنیم. با مطالعه این مطلب بهتر تصمیم می‌گیرید که دقیقا چه مدل خودرویی را انتخاب و خریداری کنید.

مزدا ۳ نسل ۲؛ بهترین خودرو دست دوم که هنوز حرف برای گفتن دارد

مزدا ۳ نسل ۲ از جمله تولیدات شرکت خودروسازی مزدا است که قطعات آن با استفاده از مواد اولیه باکیفیت تولید شده‌اند؛ بنابراین زمانی که برای اولین بار در سال ۸۹ توسط گروه خودروسازی بهمن موتور وارد کشور شد، بسیار مورداستقبال مصرف‌کنندگان ایرانی قرار گرفت. به‌علاوه، مزدا ۳ نسل ۲ در کلاس سدان یک خودروی فول‌آپشن محسوب می‌شود که از این نظر نسبت به رقبا برتری دارد. از‌جمله امکانات این خودرو می‌توان به استارت دکمه‌ای، سانروف، رینگ آلومینیومی و قابلیت تعویض دنده از روی فرمان اشاره کرد که تجربه رانندگی مطلوبی برای صاحبان آن‌ها به ارمغان می‌آورند. 

برای مثال رنو مگان یکی از رقبای مزدا ۳ نسل ۲ است که خریداران بسیاری در انتخاب یکی از آن‌ها دچار تردید می‌شوند؛ اما با نگاهی به مشخصات موتوری مزدا می‌توان متوجه شد که این خودرو با داشتن موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر با توان تولید ۱۴۸ اسب بخار قدرت در مقایسه با موتور ۲ لیتری مگان با توان تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت، کاملا دست بالاتر را دارد؛ البته این نکته را به یاد داشته باشید که پس خرید خودروی دست دوم یک دزدگیر ماشین جی پی اس دار بخرید تا به‌خوبی از به سرقت رفتن آن جلوگیری کنید.

بهترین ماشین دست دوم ایرانی پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۰ است

زمانی که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ برای اولین بار در سال ۱۳۸۰ وارد بازار ایران شد، به‌ خاطر داشتن ویژگی‌هایی همچون طراحی جذاب و مدرن، مصرف سوخت پایین و امکانات رفاهی فراوان، جایگاه مناسبی میان مصرف‌کنندگان ایرانی پیدا کرد. حتی در سال‌های اخیر با ورود خودروهای چینی به بازار، انتخاب اول بسیاری از مصرف‌کنندگان در کلاس خودروهای سوپرمینی پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است. برای مثال از جمله رقبای این خودرو می‌توان به تیبا ۲ و کوییک اشاره کرد.

اولین موردی که پژو ۲۰۶ تیپ ۲ را از کوییک متمایز می‌کند، طراحی ارگونومیک کابین این خودرو است. به‌علاوه، طراحی جذاب در کنار داشتن امکاناتی همچون سیستم صوتی چهار بلندگو‌دار، کیسه هوا راننده و سرنشین جلو و روکش صندلی پارچه‌ای، کاملا نشان از برتری این خودرو نسبت کوییک خواهد بود. ضمنا پیشرانه ۱.۴ لیتری هشت سوپاپه TU3 پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با توان تولید ۷۵ اسب بخار قدرت و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتربرساعت، برای جوانان عشق سرعت گزینه بهتری در مقایسه با این محصول سایپا محسوب می‌شود. البته نصب یک دستگاه شنود داخل ماشین داخل این کهنه سرباز فرانسوی را نیز توصیه می‌کنیم تا خودروی دست دوم شما در برابر پیشرفته‌ترین سرقت‌ها ایمن باشد.

تجربه رانندگی مطمئن با خودروی دست دوم هیوندای سوناتا LF

از هیوندای سوناتا LF می‌توان به‌عنوان آخرین بازمانده خودروهای سدان کره‌ای در بازار ایران نام برد. این خودرو با آنکه جز خودروهای دست دوم محسوب می‌شود، همچنان طرفداران بسیاری دارد؛ زیرا به عقیده آن‌ها، شما دیگر نمی‌توانید ابهت و وقار ظاهر هیوندای سوناتا LF را در خودروی دیگری پیدا کنید. همچنین وجود امکانات رفاهی مانند سقف پانوراما، قابلیت تنظیم برقی صندلی‌های جلو، گرم‌کن همه صندلی‌ها، فرمان سه‌حالته و تهویه مطبوع اتوماتیک دوکاناله در این خودرو، آن را به یک سدان خانوادگی مجهز تبدیل کرده است.

با وجود سیستم تعلیق مک فرسون در هیوندای سوناتا LF تجربه رانندگی مطمئن نیز چندان دور از ذهن نیست؛ زیرا این سیستم تکان خوردن خودرو ناشی از حرکت در مسیرهای ناهموار را به حداقل می‌رساند و ضمنا دو بازویی که در قسمت پایین چرخ‌های عقب خودرو قرار گرفته‌اند با تغییر وضعیت به‌موقع، نقش مهمی در توزیع مساوی نیروی جانبی ناشی از ضربه‌های مختلف ایفا می‌کند؛ بنابراین با مجموعه این اتفاقات رانندگان سواری نرم و آرامی با هیوندای سوناتا LF تجربه خواهند کرد.

پژو پارس LX؛ خودروی دست دوم ایرانی همچنان محجوب 

در بازار ایران خودروهای مختلفی به‌عنوان رقیب پژو پارس LX شناخته می‌شوند که از‌جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به سورن پلاس، دنا و برخی خودروهای چینی کارکرده مانند برلیانس H330 اشاره کرد؛ اما با وجود همه این خودروها، اولین خودروی ملی ایران و محصولی از خانواده پژو همچنان طرفداران بسیاری دارد؛ زیرا طراحی داشبورد به‌روز و مدرن پژو پارس LX، بسیار شبیه به داشبورد هیوندای سوناتا است که این موضوع حس خوبی به سرنشینان منتقل می‌کند.

به‌علاوه، قرار گرفتن کلیدهای کنترلی سیستم صوتی روی فرمان خودرو جذابیت‌های کابین داخلی پژو پارس LX را دو چندان کرده است. از جمله امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به مواردی همچون روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، سیستم ضد‌سرقت، چراغ مه‌شکن جلو و عقب و شیشه‌های سولار اشاره کرد؛ البته این خودرو در مقایسه با خودروها هم‌رده امکانات کم‌تری دارد و این موضوع هرگز باعث نشده است تا میزان تقاضا برای خرید آن کاهش پیدا کند. در ارتباط با مشخصات فنی پژو پارس LX هم باید بگوییم که حداکثر سرعت پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر با توان تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور به ۱۹۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و در مقایسه با بسیاری از خودروها عدد قابل‌توجهی به حساب می‌آید.

کیا اپتیما TF نسل ۳؛ چهره جوان‌پسند بازار خودروهای دست دوم ایران

علت محبوبیت کیا اپتیما نسل ۳ به طراحی مدرن و امکانات رفاهی فراوان مربوط می‌شود؛ زیرا زمانی که برای اولین بار وارد بازار خودروی ایران شد، کم‌تر ماشینی در کلاس سدان با چنین ویژگی‌هایی وجود داشت. از جمله امکانات این سدان محبوب بازار خودروهای دست دوم ایران نیز می‌توان به سقف پانوراما، دکمه‌های کنترل روی فرمان، فرمان حساس به سرعت، شیفتر تعویض دنده، ترمز پارک الکترونیکی مجهز به اتوهلد و کول باکس اشاره کرد؛ کنار هم قرار گرفتن این مجموعه امکانات، به تبدیل شدن قشر جوان جامعه به طرفداران بزرگ کیا اپتیما نسل ۳ منجر شد.

فاکتورها و نکات مهم هنگام خرید خودروی دست دوم

نکته مهم هنگام خرید هر نوع خودروی دست دوم، سپردن وظیفه انجام بررسی‌هایی مانند ارزیابی بدنه، اتاق و سیستم ترمز به عهده کارشناس خودرویی مجرب است. یک کارشناس خودرو با کمک ابزارهای مهمی سلامت بخش‌های مختلف خودرو را موردارزیابی قرار می‌دهد تا شما به‌عنوان خریدار، اطمینان خاطر بیشتری بابت خرید خودرویی سالم داشته باشید. هنگام خرید خودروی دست دوم حتما وضعیت بیمه‌نامه آن را نیز بررسی کنید. برخی رانندگان بنا به دلایل مختلفی ممکن است، جریمه یا خسارت ناشی از تصادف را پرداخت نکرده باشند؛ بنابراین با این کار، احتمال پرداخت هزینه اضافی بابت خرید خودرو را به حداقل برسانید.

خرید بهترین ردیاب‌ها؛ امری ضروری بعد از خرید خودروی دست دوم

در این مقاله سعی کردیم با معرفی بهترین ماشین دست دوم، گزینه‌های مناسبی پیش روی شما عزیزان قرار دهیم که باتوجه‌به میزان بودجه و مشخصات موردنظر، بهترین خودرو را انتخاب کنید. همچنین آشنایی با این مدل خودروها به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری هنگام خرید خودرو تصمیم‌گیری کنید و نگرانی کم‌تری بابت پرداخت اضافی در ازای ماشینی بی‌کیفیت داشته باشید؛ البته بعد از خرید خودروهای دست دوم برای حفظ امنیت آن‌ها، از ردیاب‌ها کمک بگیرید. برای خرید بهترین مدل از این سیستم‌های حفاظتی نیز مراجعه به فروشگاه‌های معتبر را توصیه می‌کنیم تا خیالتان از بابت خرید محصولی باکیفیت و با قیمتی مناسب راحت باشد.

این مطلب، یک رپورتاژ آگهی بوده و پایگاه خبری تحلیلی «خبرماشین» در محتوای آن هیچ نظری ندارد.